Aki-p you warm...


























Många vintrar har jag traskat omrking och frysit om fossingarna. Jag blickar tillbaka och minns hur man som liten packades in i overall, mössa, vantar, halsduk och varma fodrade skor. Det var bara att ge sig ut i snön och hoppa, dyka, rulla runt, göra snöänglar, snöbollskrig och allt vad man sig helt enkelt inte. De rosiga kinderna som stack ut under mössan som var för långt ner och snoret som bara rann ut i kylan ur Rudolf-näsan...fina tider. Lätt nostalgisk blev jag när jag såg dessa sowjoggerliknande saker. Jag minns mina turkosa snowisar...fina trampa-snett-inåt-dagar...Aki heter den här modellen och när jag såg de för längesen kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle ha dem eller inte, men igår så steg jag in på Monki efter ett bra långt uppehåll för att fixa dessa och fick då se att de var på rea och att det endast fanns ett par 37´or kvar! Som en haj högg jag tag i dem och nu sitter de fint på och värmer mina frusna fötter. Jag är tillbaka i dåtiden...men utan overallen och utan snoret.

//B


Kommentarer
Postat av: Azize

haha. "gå inåt" effekten. vet precis vad du menar

2010-12-28 @ 22:07:55
Postat av: B

eller hur, alltid på "mjuka" skor!

2010-12-29 @ 19:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0